ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΙΓΑΙΟΥ

Αίτηση Ακύρωσης της ΚΥΑ των Νέων Γεωργών από το ΓΕΩΤΕΕ

Σάββατο

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ

Του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, με την επωνυμία «ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» ή «ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ» και με τον διακριτικό τίτλο ΓΕΩΤ.Ε.Ε., το οποίο έχει την έδρα του στη Θεσσαλονίκη (οδός Βενιζέλου αριθ. 64) και εκπροσωπείται νόμιμα από το Διοικητικό Συμβούλιο και τον Πρόεδρό του.

Κ Α Τ Α

1. Της υπ’ Αριθ.17371/Αριθ.Αποφ.704//20.11.2008 –ΦΕΚ τ.Β΄ 2497/9.12.2008- ημερ. πραγμ. κυκλοφορίας 16.12.2008 (<<Καθεστώς Ενισχύσεων του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013>> Κοινής Απόφασης  (ΚΥΑ) του Υπουργού Εσωτερικών, του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Και

2. Κάθε άλλης πράξης ή παράλειψης, συναφούς προς την προαναφερόμενη, υπό στοιχείο 1, πράξη.

Θεσσαλονίκη, 9 Φεβρουαρίου 2009

         

Ι. ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΕΝΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.

                 1. Επί του ρυθμιζόμενου, με την προσβαλλόμενη κανονιστική ΚΥΑ, αντικειμένου, έχουν προηγηθεί οι ακόλουθες ιδίως κανονιστικές ρυθμίσεις:
             α. Η υπ’ αριθ. 448/16.8.2001- αριθ. πρωτ. Υπουργείου Γεωργίας 390889/4973/16.8.2001Φ.Ε.Κ. τ. Β’ 1137/3.9.2001 (ΘΕΜΑ: «Καθεστώτα ενισχύσεων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2000-2006 για τη βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού») Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, των  Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας  
             β. Η υπ’ αριθ. 460/13.12.2001 – αριθ. πρωτ. Υπουργείου Γεωργείας 422766/8715/13.12.2001 (ΘΕΜΑ:«Συμπλήρωση-Τροποποίηση της με αριθ. 448/2001 Απόφασής μας περί καθεστώτων ενισχύσεων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2000-2006 για τη βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του Αγροτικού Πληθυσμού») Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης,  Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας 
             γ. Η υπ’ αριθ. 609/2005 - Αρ. Πρωτ. Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  262439/2342/23/3/05 (ΘΕΜΑ: «Καθεστώς ενισχύσεων του Άξονα 3 του Ε.Π.Α.Α.-Α.Υ. 2000-2006 σε ότι αφορά τη βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού» )  Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών  Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 
             δ. Η υπ’ αριθ. 632/2005 – Αρ. Πρωτ. Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 10438/20.9.200 (ΘΕΜΑ: «Τροποποίηση και συμπλήρωση των αριθ. 448/2001 και 609/2005 Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων περί Καθεστώτων ενισχύσεων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2000-2006 για τη βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού») Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργών  Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 
             ε. Η υπ’ αριθ. 8832/25.7.2006 (ΘΕΜΑ: Τροποποίηση διατάξεων της υπ’ αριθ. 448/2001 κοινής υπουργικής απόφασης 39889/4973/16.8.2001, Φ.Ε.Κ. 1137/B΄/2001 « Καθεστώτα   ενισχύσεων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2000-2006 για τη βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού, όσον αφορά στην καταβολή των ενισχύσεων, στην προθεσμία επίτευξης προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης και υποβολής   αίτησης β’ δόσης ) Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.α. 

                  2. Κρίσιμη για την παρούσα ακυρωτική διαφορά είναι η διάταξη του άρθρου 6 παρ. 2 περ. γ’ («Περιεχόμενα φακέλου υποψηφιότητας») της προαναφερόμενης υπ’ αριθ. 609/2005 ΚΥΑ, με την οποία ορίσθηκαν τα ακόλουθα: «Το Σχέδιο Δράσης για να είναι έγκυρο θα πρέπει…….Να συντάσσεται και να υπογράφεται από Γεωτεχνικό διαπιστευμένο στο ΓΕΩΤΕΕ.»

             Εν προκειμένω, ισχύουν οι ακόλουθες διατάξεις των άρθρων 67 («Διαπίστευση Συντακτών») και 68 Αρμοδιότητες Συντακτών») του Κεφαλαίου Θ’ Διαπίστευση και Αρμοδιότητες Συντακτών ΓΕΩΤ.Ε.Ε.») της υπ’ αριθ. 451/5.9.2001– ΦΕΚ τ.Β΄ 1229/21.9.2001 ΚΥΑ, με τις οποίες ορίσθηκαν τα ακόλουθα:
             α. «1. Τα σχέδια βελτίωσης και οι οικονομοτεχνικές μελέτες που προβλέπονται στην παρούσα συντάσσονται αποκλειστικά από Γεωπόνους Τακτικά Μέλη του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. διαπιστευμένα σε αυτό: (α) ελεύθερους επαγγελματίες, (β) απασχολούμενους από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που δεν υπόκεινται στο σύστημα πρόσληψης του ΑΣΕΠ, του άρθρου 14 του Ν.2190/94, όπως τροποποιήθηκες με το άρθρθο 1 του Ν.2527/97, 2. Σε ειδικές προπτώσεις επενδύσεων το σχέδιο δύναται να υπογράφεται ή να συνυπογράφεται, κατά περίπτωση, από τακτικά μέλη των κλάδων του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., διαπιστευμένα σε αυτό. 3. Σε κάθε περίπτωση, η διαπίστευση και η εγγραφή των συντακτών σε Ειδικό Μητρώο πραγματοποιείται από το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. και με κριτήρια που καθορίζει  το ίδιο», Και
                 β. «1. Ο συντάκτης του Σχεδίου Βελτίωσης ή της Οικονομοτεχνικής Μελέτης υπογράφει και φέρει την ευθύνη: (α) Για την ακρίβεια των στοιχείων που θα εμφανίζονται στο Σχέδιο Βελτίωσης και την Οικονομοτεχνική Μελέτη και την ορθότητα των σχετικών υπολογισμών. (β) Των προτεινόμενων επενδύσεων, βασιζόμενος στους κανόνες της Γεωπονικής Επιστήμης και τα κριτήρια επιλεξιμότητας, που ορίζονται στην παρούσα. (γ) Της ορθής υλοποίησης των επενδύσεων, όταν και εφόσον το Σ.Β. ή η Οικονομοτεχνική Μελέτη εγκριθεί., 2. Ανακριβής χρήση στοιχείων από τους συντάκτες ή η υποβολή προτάσεων που είναι αντίθετες με την Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία και τα κριτήρια επιλεξιμότητας της παρούσας ή απαίτηση των υποχρεώσεων, συνεπάγονται πέραν των άλλων και αναστολή της διαπίστευσης για διάστημα που ορίζεται με απόφαση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Το διάστημα αυτό δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 6 μηνών         
             3. Ακολούθησε η έκδοση της προσβαλλόμενης, με την παρούσα, κανονιστικής ΚΥΑ.

4. Από τα προαναφερόμενα προκύπτει το προφανές έννομο συμφέρον μας και το συναπτόμενο με αυτό δικαίωμά μας να ασκήσουμε την παρούσα Αίτηση Ακύρωσης, ΕΝΟΨΕΙ :

α. Των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 1 και 2 του Ν.1474/1984, σύμφωνα με τις οποίες: <<1. Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. είναι σύμβουλος της Κυβέρνησης στα γεωτεχνικά θέματα που αναφέρονται στις επόμενες παραγράφους. 2. Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. : α) Μελετά με πρωτοβουλία δική του ή των αρμόδιων αρχών κάθε θέμα που αφορά τους τομείς της γεωργίας, κτηνοτροφίας, αλιείας, των δασικών πόρων, των ορυκτών και υδατικών πόρων, την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής γεωργίας, την ποσοστική και ποιοτική βελτίωση της παραγωγής, τον έλεγχο, την επεξεργασία, την μεταποίηση, τη διακίνηση και την εμπορία των προϊόντων των τομέων αυτών. β) Γνωμοδοτεί με πρωτοβουλία δική του ή των αρμόδιων αρχών για κάθε νομοσχέδιο, προεδρικό διάταγμα και γενικό μέτρο που έχουν σχέση με : αα) τη γεωργική, δασική, κτηνοτροφική, αλιευτική πολιτική του κράτους […] δδ) την προστασία του περιβάλλοντος και την αποκατάστασή του […] γ) Παρέχει τη συνδρομή του για την άρτια κατάρτιση και εφαρμογή των αναπτυξιακών προγραμμάτων και για μελέτες που αναφέρονται σε θέματα γεωπονικά, δασοπονικά, ζωοτεχνικά, κτηνιατρικά, ιχθυοπονικά και γεωλογικά. δ) Ενισχύει κάθε προσπάθεια που προέρχεται από το κράτος, τους οργανισμούς του δημόσιου τομέα, την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδας, τους αγροτικούς, δασικούς, κτηνοτροφικούς και αλιευτικούς συνεταιρισμούς και συλλόγους και κάθε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου εφόσον αποβλέπει στην ανάπτυξη του βιοτικού και πολιτιστικού επιπέδου του πληθυσμού της υπαίθρου και την καλύτερη χρησιμοποίηση των διατιθεμένων φυσικών πόρων και μέσων […] η) Προασπίζει τα επιστημονικά, επαγγελματικά, οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά συμφέροντα των γεωτεχνικών και μεριμνά για την προαγωγή και την προστασία των επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του και για την τήρηση από αυτά των κανόνων της δεοντολογίας και αξιοπρέπειας, ασκώντας και πειθαρχική εξουσία σ' αυτά.[…]>>

β. Των διατάξεων του άρθρου 3 του Ν.1474/1984, σύμφωνα με τις οποίες: «1. Μέλη του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. είναι υποχρεωτικά όλοι οι γεωτεχνικοί:  α) γεωπόνοι, δασολόγοι, κτηνίατροι και γεωλόγοι, […] β) Ιχθυολόγοι […] »). Και

γ. Των ειδικών ρυθμίσεων του Π.Δ.344/2000Άσκηση του επαγγέλματος του γεωτεχνικού»), για τα επαγγελματικά δικαιώματα των γεωτεχνικών, επί του αντικειμένου της προσβαλλόμενης, με την παρούσα, κανονιστικής ρύθμισης.

 

ΙΙ. ΝΟΜΙΚΟ ΜΕΡΟΣ.

Προσφεύγουμε, αιτούμενοι την ακύρωση των προσβαλλομένων, με την παρούσα, πράξεων και παραλείψεων, για τους εξής, κυρίως, νόμω και ουσία, βασίμους λόγους και όσους άλλους, νομίμως, θα προσθέσουμε:

ΠΡΩΤΟΝ 1. Η προσβαλλόμενη, με την παρούσα, Απόφαση είναι προδήλως παράνομη, ΔΙΟΤΙ υπάρχει κατάδηλη, κατά κυριολεξία, αντινομία και πλήρης σύγχυση περί το διέπον την επίδικη ενίσχυση δίκαιο, μεταξύ ΑΦΕΝΟΣ των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 5 περ. α και γ, σύμφωνα με τις οποίες «1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης ενίσχυσης στο Μέτρο έχουν φυσικά πρόσωπα, μόνιμοι κάτοικοι της Ελληνικής Επικρατείας, εγγεγραμμένοι στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου, που εγκαταστάθηκαν για πρώτη φορά ως αρχηγοί γεωργικής εκμετάλλευσης, κατά το δεκατετράμηνο που προηγείται της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής της αίτησης ενίσχυσης, εφόσον στο πρόσωπό τους, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ενίσχυσης, πληρούνται αθροιστικά και οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α. Έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, έχουν πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα και φερεγγυότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και δεν έχουν συμπληρώσει το 40ο έτος της ηλικίας τους. Η ηλικία υπολογίζεται με βάση τη  διαφορά μεταξύ της ημερομηνίας  υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση ενίσχυσης και της ημερομηνίας γέννησης. …….γ) Η γεωργική τους εκμετάλλευση έχει ελάχιστο μέγεθος απαιτήσεων σε εργασία 0,5 ΜΑΕ και πληροί τις λοιπές προϋποθέσεις του άρθρου 6 της παρούσας» και ΑΦΕΤΕΡΟΥ των διατάξεων των παρ. 2 και 3 του ίδιου άρθρου σύμφωνα με τις οποίες « 2. Ο όρος της πρώτης φοράς για την εγκατάσταση του υποψηφίου ως αρχηγού γεωργικής εκμετάλλευσης, προκειμένου να τύχει των ενισχύσεων του Μέτρου, εκπληρώνεται εφόσον το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της ημερομηνίας πρώτης εγκατάστασης στη γεωργική εκμετάλλευση και της λήψης της απόφασης έγκρισης δεν υπερβαίνει τους δεκαοκτώ (18) μήνες. 3. Κατά τις προσκλήσεις υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης του Μέτρου είναι δυνατόν με τη σχετική απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να εξαιρούνται προσωρινά της υποχρέωσης προηγούμενης εγγραφής στο ΟΣΔΕ κατηγορίες υποψηφίων. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται ισοδύναμες προϋποθέσεις και τα σχετικά δικαιολογητικά και αποδεικτικά στοιχεία για την τεκμηρίωση των προϋποθέσεων πρώτης εγκατάστασης των εν λόγω υποψηφίων ως αρχηγών γεωργικών εκμεταλλεύσεων μεγέθους απαιτήσεων σε εργασία μεγαλύτερου ή ίσου της 0,5 ΜΑΕ.»

2. Ειδικότερα, η προβαλλόμενη, εν προκειμένω, παρανομία:

α. Έγκειται στο γεγονός, ότι σε σχέση με το προϊσχύσαν Δίκαιο, τίθενται «ευνοϊκότερες» προϋποθέσεις για την επιλεξιμότητα των υποψηφίων, η οποία  υπό το κράτος της προπαρατιθέμενης αντινομίας και ασάφειας παρέχει τη δυνατότητα σε αποκλειομένους, κατά το παρελθόν, από την ενίσχυση, υποψηφίους, να καταστούν επιλέξιμοι κατ’ εφαρμογή του τελευταίου εδαφίου της προπαρατιθέμενης παρ. 3 του άρθρου 5.

β. Έγκειται στο γεγονός της κατάφωρης παραβίασης της αρχής της ισότητας,  εφόσον, με τη ρύθμιση της προπαρατιθέμενης παρ. 2, παρέχεται στην Διοίκηση η ανεπίτρεπτη ευχέρεια να αποκλείει, επιλεκτικώς ή εξ αμελείας της, επιλεξίμους, κατά τα λοιπά, υποψηφίους, παραλείποντας να εκδώσει τη σχετική εγκριτική απόφασή της εντός του προβλεπόμενου 18μήνου. Και

γ. Έγκειται στο γεγονός της κατάδηλης παραβίασης της αρχής της ισότητας, εφόσον με την απαίτηση της προηγούμενης εγγραφής του υποψηφίου στο Ο.Σ.Δ.Ε (άρθρο 5 παρ. 1), η οποία διενεργείται μία φορά το χρόνο (μέχρι 15 Μαϊου) αποκλείονται υποψήφιοι νέοι αγρότες, οι οποίοι πραγματοποίησαν την πρώτη εγκατάστασή τους, μετά την παρέλευση της  προθεσμίας εγγραφής τους  στο Ο.Σ.Δ.Ε.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ.  Η προσβαλλόμενη, με την παρούσα, Απόφαση είναι προδήλως παράνομη, ΔΙΟΤΙ, παρά το γεγονός ότι επικαλείται στο Προοίμιό της, ΑΦΕΝΟΣ, υπό στοιχείο 11, την Κ.Υ.Α. 609/2005 και ΑΦΕΤΕΡΟΥ, υπό στοιχείο 28, το Π.Δ. 344/2000 («Άσκηση του επαγγέλματος του Γεωτεχνικού»), εντούτοις, απροσδοκήτως και εναντίον των επιταγών των επικαλουμένων ρυθμίσεων, προέβλεψε στο άρθρο της 15 παρ. 3 περ. γ, ότι το Επιχειρηματικό Σχέδιο για να είναι έγκυρο θα πρέπει να «Να συντάσσεται και να υπογράφεται από γεωτεχνικό ή τεχνολόγο γεωπονίας».

ΤΡΙΤΟΝ Η προσβαλλόμενη, με την παρούσα, Απόφαση είναι προδήλως παράνομη, ΔΙΟΤΙ, σε πλήρη αντίθεση με την αρχή της ειδικότητας των Γνωμοδοτούντων και Αποφαινομένων Οργάνων στη Γνωμοδοτική Επιτροπή του άρθρου 18 της προσβαλλόμενης Κ.Υ.Α.

α. ΔΕΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ η συμμετοχή των Ειδικών για την επίμαχη αξιολόγηση των επίμαχων Σχεδίων.

β. ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ η συμμετοχή μέλους του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. με δικαίωμα ψήφου. Και

γ. ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ η συμμετοχή με δικαίωμα ψήφου εκπροσώπων της Π.Ε.Ν.Α. και της Π.Α.Σ.Ε.Γ.Ε.Σ.    

ΙΙΙ. Ενόψει των προεκτεθέντων, οι προσβαλλόμενες πράξεις και παραλείψεις είναι παράνομες και ακυρωτέες.

ΙV. Αντίκλητό μας διορίζουμε τον πληρεξούσιο Δικηγόρο μας, στην Αθήνα, κ. Αχιλλέα ΔΡΟΓΩΣΗ του Αντωνίου, Δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω, διορισμένο στο Πρωτοδικείο Αθηνών (Α.Μ.Δ.Σ.Α. 17792), κάτοικο Αθηνών (οδός Γ΄ Σεπτεμβρίου αριθ. 90, Τ.Κ. 10434, τηλ. 210-822.20.20).

 

ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ

και όσα άλλα νομίμως θα προσθέσουμε

Α Ι Τ Ο Υ Μ Ε Θ Α

Α. Την ακύρωση :

1. Της υπ’ Αριθ.17371/Αριθ.Αποφ.704//20.11.2008 –ΦΕΚ τ.Β΄ 2497/9.12.2008- ημερ. πραγμ. κυκλοφορίας 16.12.2008 (<<Καθεστώς Ενισχύσεων του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Άξονα Προτεραιότητας 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013>> Κοινής Απόφασης  (ΚΥΑ) του Υπουργού Εσωτερικών, του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Και

2. Κάθε άλλης πράξης ή παράλειψης, συναφούς προς την προαναφερόμενη, υπό στοιχείο 1, πράξη. Και

            Β. Την καταδίκη του αντιδίκου Ελληνικού Δημοσίου στη δικαστική μας δαπάνη.

 

Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος

ΔΗΜΟΣ Γ. ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δ Ι Κ Η Γ Ο Ρ Ο Σ - Α.Μ. 1042

ΟΔΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 19  · ΤΗΛ. 2310.221597

5 4 6 2 4   Θ Ε Σ Σ Α Λ Ο Ν Ι Κ Η

digni-av@otenet.gr

Back to TOP