Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων
Παρασκευή
Η Πανελλήνια Ένωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων στα πλαίσια της θεσμικής της λειτουργίας και πιστή στις αρχές της για την προστασία των δασικών οικοσυστημάτων, ως στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και ως δημόσιου αγαθού που προστατεύεται από τα άρθρα 24 και 117 του Συντάγματος, προχώρησε όπως είχε προαναγγείλει, στην κατάθεση προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας με την οποία ζητάμε την ακύρωση της αριθ.161/2008 Γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία όπως είναι γνωστό έγινε αποδεκτή από τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Η αποδοχή της γνωμοδότησης την καθιστά υποχρεωτικά αποδεκτή, δημιουργώντας δικαιώματα υπέρ τρίτων και με τον τρόπο αυτό 8.600 στρέμματα έκτασης (που χαρακτηριζόταν «δάσος χθαμαλόν» το έτος 1934, «δάσος κοινόχρηστον» το έτος 1971 και η οποία σήμερα καλύπτεται σε ποσοστό 100% με βλάστηση αειφύλλων πλατυφύλλων κατά τον Δασάρχη και χαρακτηρίζεται ως δάσος κατά τη Διεύθυνση Δασών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας) θεωρείται «κληροτεμάχιο το οποίο πρέπει να θεωρηθεί ως δασική έκταση» (!!).
Η Ένωσή μας προχώρησε επίσης στην υποβολή, από 8-11-2008, αίτησης διοικητικής αναστολής της προαναφερόμενης γνωμοδότησης, με την οποία ζητάμε από τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Κ. Κιλτίδη να αναστείλει την ισχύ της γνωμοδότησης μέχρι να εκδικαστεί και να κριθεί η αίτηση ακυρώσεως που έχουμε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η θέση που διατυπώσαμε δημόσια είναι σαφής και ξεκάθαρη. Η εκτέλεση της γνωμοδότησης θέτει σε άμεσο κίνδυνο το δασικό χαρακτήρα και την προστασία της έκτασης και η διοικητική της αναστολή θα υπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον εξασφαλίζοντας το Δημόσιο, από ενδεχόμενες αξιώσεις τρίτων, οι οποίοι απέκτησαν δικαιώματα από την προαναφερόμενη αποδοχή της γνωμοδότησης του ΝΣΚ.
Η Ένωσή μας, ως επαγγελματικό και επιστημονικό Σωματείο, έχει υποχρέωση να τοποθετείται για τα θέματα αυτά, σύμφωνα με τη δασική επιστήμη και τους νόμους.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η υπόθεση «Βατοπεδίου» δεν αποτελεί το μοναδικό σκάνδαλο στην Ελληνική Ιστορία σε βάρος των Δασών και της Δημόσιας Περιουσίας. Για την Ένωσή μας είναι δεδομένο ότι εάν δεν αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζει η πολιτεία τα δασικά οικοσυστήματα και τη δημόσια περιουσία, εάν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν και δεν αλλάξει η πολιτική που εφαρμόζεται στα θέματα προστασίας των δασών και των δασικών εκτάσεων, τέτοια σκάνδαλα θα συμβαίνουν συνέχεια.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε την Κυβέρνηση.
- Να προωθήσει και να χρηματοδοτήσει άμεσα πρόγραμμα για τη σύνταξη και κύρωση των δασικών χαρτών και του δασολογίου και μάλιστα με τους προηγούμενους ορισμούς.
- Να λάβει μέτρα για την προστασία των δημόσιων δασών και δασικών εκτάσεων, κατά τις διαδικασίες κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου, για να μην καταλήξει και η διαδικασία αυτή σκάνδαλο μεγαλύτερων διαστάσεων ..
- Να καταργήσει αντιδασικούς νόμους (Ν.3208/2003, Ν.3147/2003) που όχι μόνο δεν επιλύουν προβλήματα, αλλά αντίθετα, αντιμετωπίζουν με αντιεπιστημονικό , αποσπασματικό και χαριστικό τρόπο τα δάση σε βάρος της συνταγματικής υποχρέωσης, για την προστασίας τους.
- Να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση για την υπαγωγή των δημόσιων εποικιστικών εκτάσεων που έχουν δασικό χαρακτήρα , στη διαχείριση της δασικής υπηρεσίας, ώστε να κλείσουν τα όποια παράθυρα υπάρχουν για την αλλαγή χρήσης των εκτάσεων αυτών.
- Να φροντίσει για την αναδιοργάνωση, τη στελέχωση και τον εξοπλισμό της δασικής υπηρεσίας ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ένας σύγχρονος, αξιόπιστος και αποτελεσματικός μηχανισμός, με ξεκάθαρες αρμοδιότητες, επιστημονικό προσωπικό και επαρκείς πόρους που θα διαχειρίζεται αειφορικά και θα προστατεύει αποτελεσματικά τα δασικά οικοσυστήματα και το φυσικό περιβάλλον, επαναφέροντας στο προσκήνιο το θέμα της ίδρυσης του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
- Να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του δασικού τομέα σε ποσοστό τουλάχιστον 1% του ΑΕΠ .
Η αποδοχή της γνωμοδότησης την καθιστά υποχρεωτικά αποδεκτή, δημιουργώντας δικαιώματα υπέρ τρίτων και με τον τρόπο αυτό 8.600 στρέμματα έκτασης (που χαρακτηριζόταν «δάσος χθαμαλόν» το έτος 1934, «δάσος κοινόχρηστον» το έτος 1971 και η οποία σήμερα καλύπτεται σε ποσοστό 100% με βλάστηση αειφύλλων πλατυφύλλων κατά τον Δασάρχη και χαρακτηρίζεται ως δάσος κατά τη Διεύθυνση Δασών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας) θεωρείται «κληροτεμάχιο το οποίο πρέπει να θεωρηθεί ως δασική έκταση» (!!).
Η Ένωσή μας προχώρησε επίσης στην υποβολή, από 8-11-2008, αίτησης διοικητικής αναστολής της προαναφερόμενης γνωμοδότησης, με την οποία ζητάμε από τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Κ. Κιλτίδη να αναστείλει την ισχύ της γνωμοδότησης μέχρι να εκδικαστεί και να κριθεί η αίτηση ακυρώσεως που έχουμε καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η θέση που διατυπώσαμε δημόσια είναι σαφής και ξεκάθαρη. Η εκτέλεση της γνωμοδότησης θέτει σε άμεσο κίνδυνο το δασικό χαρακτήρα και την προστασία της έκτασης και η διοικητική της αναστολή θα υπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον εξασφαλίζοντας το Δημόσιο, από ενδεχόμενες αξιώσεις τρίτων, οι οποίοι απέκτησαν δικαιώματα από την προαναφερόμενη αποδοχή της γνωμοδότησης του ΝΣΚ.
Η Ένωσή μας, ως επαγγελματικό και επιστημονικό Σωματείο, έχει υποχρέωση να τοποθετείται για τα θέματα αυτά, σύμφωνα με τη δασική επιστήμη και τους νόμους.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η υπόθεση «Βατοπεδίου» δεν αποτελεί το μοναδικό σκάνδαλο στην Ελληνική Ιστορία σε βάρος των Δασών και της Δημόσιας Περιουσίας. Για την Ένωσή μας είναι δεδομένο ότι εάν δεν αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζει η πολιτεία τα δασικά οικοσυστήματα και τη δημόσια περιουσία, εάν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν και δεν αλλάξει η πολιτική που εφαρμόζεται στα θέματα προστασίας των δασών και των δασικών εκτάσεων, τέτοια σκάνδαλα θα συμβαίνουν συνέχεια.
Για τους παραπάνω λόγους καλούμε την Κυβέρνηση.
- Να προωθήσει και να χρηματοδοτήσει άμεσα πρόγραμμα για τη σύνταξη και κύρωση των δασικών χαρτών και του δασολογίου και μάλιστα με τους προηγούμενους ορισμούς.
- Να λάβει μέτρα για την προστασία των δημόσιων δασών και δασικών εκτάσεων, κατά τις διαδικασίες κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου, για να μην καταλήξει και η διαδικασία αυτή σκάνδαλο μεγαλύτερων διαστάσεων ..
- Να καταργήσει αντιδασικούς νόμους (Ν.3208/2003, Ν.3147/2003) που όχι μόνο δεν επιλύουν προβλήματα, αλλά αντίθετα, αντιμετωπίζουν με αντιεπιστημονικό , αποσπασματικό και χαριστικό τρόπο τα δάση σε βάρος της συνταγματικής υποχρέωσης, για την προστασίας τους.
- Να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση για την υπαγωγή των δημόσιων εποικιστικών εκτάσεων που έχουν δασικό χαρακτήρα , στη διαχείριση της δασικής υπηρεσίας, ώστε να κλείσουν τα όποια παράθυρα υπάρχουν για την αλλαγή χρήσης των εκτάσεων αυτών.
- Να φροντίσει για την αναδιοργάνωση, τη στελέχωση και τον εξοπλισμό της δασικής υπηρεσίας ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ένας σύγχρονος, αξιόπιστος και αποτελεσματικός μηχανισμός, με ξεκάθαρες αρμοδιότητες, επιστημονικό προσωπικό και επαρκείς πόρους που θα διαχειρίζεται αειφορικά και θα προστατεύει αποτελεσματικά τα δασικά οικοσυστήματα και το φυσικό περιβάλλον, επαναφέροντας στο προσκήνιο το θέμα της ίδρυσης του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
- Να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του δασικού τομέα σε ποσοστό τουλάχιστον 1% του ΑΕΠ .